måndag, juni 07, 2010

TechEd North America startar imorgon

TechEd är en höjdpunkt under året tycker jag. En vecka att lära sig nya saker och få en energikick och inspiration, träffa folk och ha en riktigt kul vecka helt enkelt. I år är vi i New Orleans, Louisiana. NO är en väldigt speciell upplevelse. Från mitt hotellrum ser jag Missisppi floden med hjulångare och pråmar som sakta glider fram. På gatan hör man jazztoner överallt, och maten är kryddstark på ett sätt som man inte hittar på så många andra ställen i USA. New Orleans är också en partystad av rang. När vi kom hit igår tog jag och min kompis Jocke Nässlander en tur på stan och blev glatt överaskade när vi insåg att man faktiskt får köpa en öl i en bar och sen ta med den ut och gå vidare.

TechEd 2010 kommer bli riktigt kul eftersom det också är här man avslöjar allt om Communications Server ”14”. Jag kommer att jobba som Ask-the-Expert i det som kallas Technical Learning Center. Så är du här, kom gärna förbi! På vår genomgång idag inför öppningen förhörde vi oss om vad som kommer bli publikt, och vad som ev. Fortfarande skulle vara under NDA. Svaret är att ALLT blir publikt iom öppningen imorgon! Så för er som är här kommer det kunna bli en riktigt givande vecka (såvida ni inte fastnar på Bourbon Street). Men för er som inte fick åka hit så kommer alla sessioner som spelas in att finnas tillgängliga att se på TechEd Online inom ett par veckor.  

Om ni missat det så finns det också ett bra tillfälle att sätta sig in i Communications Server ”14” då Christer Olsson och jag kör et Live Meeting om det den 22:a juni.  Anmäl er här:  https://msevents.microsoft.com/CUI/EventDetail.aspx?EventID=1032453534&Culture=sv-SE

Under veckan kommer jag rapportera mer här!

Inga kommentarer: